Commerciële After Sales

Het opleidingsprogramma bestaat elk trainingsjaar uit 4 trainingen

Werk jij in de werkplaats, bij de receptie of als bijvoorbeeld verkoper in een autobedrijf? En wil jij graag jouw klantgerichtheid verder ontwikkelen? Dan is deze opleiding iets voor jou.

Jaar 1 - Klantgericht handelen​

Opleiding Commerciële Aftersales - Waarschijnlijk bestaat jouw bedrijf al even en heb je aardig wat klanten. Misschien wil je nog wel wat meer klanten of bestaat jouw bedrijf pas net en zoek je er veel. Wat je situatie ook is, het vraagt om aandacht. Want ook al besta je al even, je klanten staan niet stil. In het eerste leerjaar focussen we op de commerciële communicatie met jouw klant, met de behoeftes van jouw klant als vertrekpunt.

Jaar 2 - Klantprocessen

De klant is koning hoor je vaak zeggen. Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het tweede jaar staat voornamelijk in het teken van de processen binnen jouw bedrijf die ervoor zorgen dat de klant optimaal geholpen wordt en die tevens helpen om het rendement in jouw bedrijf te verhogen.

Jaar 3 - Commercieel handelen​

Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het derde jaar staat voornamelijk in het teken van de relatie tussen aftersales-medewerkers/managers en de klant. We nemen de klantgesprekken aan de balie onder de loep, van het eerste tot het laatste contact. Hoe je de wensen van de klant kan uitvragen en hoe je de klantwensen zo goed mogelijk kan invullen. En aansluitend gaan we onderzoeken hoe je van een klant een ambassadeur kunt maken, zowel online of offline.

Jaar 4 - Blijvend ontwikkelen

Leren is een continu proces, net als het aanpassen van je aanbod en je klantaanpak. In de voorgaande jaargangen heb je veel vaardigheden opgedaan en in de praktijk gebracht. In het vierde jaar gaan we de eerder geleerde onderwerpen opfrissen en verder verdiepen en krijg je aanvullende kennis en vaardigheden. Én, je ervaart wat het is om blijvend met verbetering bezig te zijn. Verbetering van jezelf en van je organisatie.