Jaar 4 - Blijvend ontwikkelen

Jaar 4 van de opleiding Commerciële Bedrijfsvoering

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }}* {{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPriceWithoutDiscount | euroPrice(0) }}

Wanneer wil je beginnen?

In de winkelwagen

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Blijvend ontwikkelen

Leren is een continu proces, net als het aanpassen van je aanbod en je klantaanpak. In de voorgaande jaargangen heb je veel vaardigheden opgedaan en in de praktijk gebracht. In het vierde jaar gaan we de eerder geleerde onderwerpen opfrissen en verder verdiepen en krijg je aanvullende kennis en vaardigheden. Én, je ervaart wat het is om blijvend met verbetering bezig te zijn. Verbetering van jezelf en van je organisatie.

We gaan aan de slag om een volledig plan te maken dat je kunt gaan toepassen in jouw praktijk. Dit kan de uitrol van een vernieuwing binnen jouw bedrijf zijn, maar ook een pitch aan derden. Als eindopdracht maak je een presentatie die je op de laatste dag gaat geven. Is presenteren niks voor jou? Na deze module sta je je mannetje en weet je je toehoorders overtuigend toe te spreken.

De trainingen uit jaar 4 volg je samen met de deelnemers van de opleiding Commerciële After Sales. Samen worden nieuwe ideeën bedacht om nieuwe klanten te werven op strategische en praktische wijze waarbij iedere rol zijn specifieke leerpunten heeft. Aan het einde van het leertraject verzamel je alle persoonlijke actieplannen en haal je daar de meest essentiële leerpunten uit. Dit zijn voor jou de gouden regels die jij kunt toepassen in jouw dagelijkse praktijk.

Trainingen

Trainingen 1 - Op zoek naar kansen
Je bent inmiddels een professional geworden. Je hebt heel veel technieken en theorieën geleerd en je hebt in de praktijk geoefend. Deze dag ga je leren om een probleemanalyse te maken met de kennis die je reeds hebt opgedaan. Tijdens deze trainingsdag ga je de basis leggen voor de inhoud van je presentatie en behandelen we de volgende onderwerpen:

  • wat is analyse en welke methodes zijn er
  • gebruikmaken van de juiste informatiebronnen
  • interviewtechniek en ‘5 times why’
  • het juiste verbetertraject kiezen (op basis van de geleerde SWOT-methode)

Training 2 - Bedrijfsanalyse
Je analyse heeft je één of meerdere probleemstellingen opgeleverd die je graag wilt oplossen. Je ziet duidelijke kansen, maar hoe ga je die concreet maken? Tijdens deze dag leer je hoe je onderzoek doet om tot gerichte oplossingen te komen. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • externe en interne invloed
  • brainstormtechnieken
  • haalbaarheidsonderzoek
  • het maken van het plan van aanpak
  • presentatie maken (deel 1)?

Training 3 - Bedrijfsplan presenteren
Tijdens deze trainingsdag leer jij hoe je jouw plan krachtig kan presenteren. Je toetst jouw plan bij je medecursisten en je trainer. Je doet dit door je plan te presenteren en feedback te ontvangen. Jij kijkt op jouw beurt kritisch naar de plannen van anderen en geeft feedback zoals je dat eerder geleerd hebt. Op deze manier leer je van elkaar en zie je het plan van aanpak van anderen. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • presentatie maken (deel 2)
  • presentatietechnieken
  • beïnvloedingstechnieken
  • implementeren van je plannen en de uitdagingen die daarbij horen ?

Training 4 - Bedrijfsplan uitvoeren
Met de feedback van de vorige training heb je je plan en je presentatie gefinetuned. Je weet nu alles van je plan en hoe je dit moet presenteren. Op deze laatste dag presenteer jij je plan alsof je het presenteert aan je medewerkers of aan bijvoorbeeld een financiële instelling. Je ontvangt kritische vragen en je bent in staat om die te beantwoorden op basis van gedegen argumenten. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • de laatste vragen over je presentatie
  • de laatste aanpassingen van je presentatie
  • je plan presenteren
  • feedback ontvangen en verwerken

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.

Interessant voor jou

Jaar 1 - Bedrijfsanalyse

Opleiding Commerciële Bedrijfsvoering - De jaarcijfers zijn bekend en je ziet dat er nog potentie is om te verbeteren. Je kunt zien op welke bedrijfsonderdelen het minder of juist veel beter gaat. Maar sturing krijgen op alle facetten binnen je bedrijf, dat is nog niet zo gemakkelijk. In deze opleiding ga je zelf op zoek naar antwoorden en helpen we je bij jouw bedrijfsvoering waardoor je elke maand een continue verbetering ziet in de cijfers.

Jaar 2 - Effectief leidinggeven​

“Ik wens u veel personeel”. Een oud gezegde dat beslist geen positief bedoelde wens was. De gedachte was dat personeel vooral veel kopzorgen betekende. Niets is minder waar: personeel is absoluut noodzakelijk voor een succesvol bedrijf mits men goed aangestuurd wordt. Hierdoor weten medewerkers waar ze aan toe zijn en dat zorgt voor een effectievere organisatie en een hoger rendement. In jaar twee leer je over jezelf, verschillende leiderschapsstijlen, arbeidsrecht en effectieve aansturing.

Jaar 3 - Commercieel handelen​

Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het derde jaar staat voornamelijk in het teken van de relatie tussen aftersales-medewerkers/managers en de klant. We nemen de klantgesprekken aan de balie onder de loep, van het eerste tot het laatste contact. Hoe je de wensen van de klant kan uitvragen en hoe je de klantwensen zo goed mogelijk kan invullen. En aansluitend gaan we onderzoeken hoe je van een klant een ambassadeur kunt maken, zowel online of offline.