De transitie naar volledige elektrische en hybride auto's gaat steeds sneller. Klanten in de showroom of aan de receptiebalie beginnen steeds meer vragen te stellen over elektrisch rijden. In deze training leer je basis vragen over hybride en elektrische voertuigen te beantwoorden op klantenniveau. Na het volgen van de Virtual Classroom Trainingen (VCT) beschik je over basiskennis van hybride en elektrische voertuigen en weet je welke kansen er liggen voor het autobedrijf en hoe klanten geadviseerd dienen te worden bij de aanschaf van een EV.
In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- Op klantniveau uitleggen welke elektrische en hybride voertuigen op de markt zijn
- Op klantniveau uitleggen wat de typische product eigenschappen van deze voertuigen zijn
- Op klantniveau verklaren wat het verschil is tussen wissel en gelijkspanning/stroom
- Op klantniveau uitleggen wat 1, 2 en 3 fase elektriciteit betekent
- De klant adviseren welke laadpaal geschikt is voor de door de klant aangekochte EV
- De klant adviseren over de EV subsidie regeling
- De klant uitleggen welke laadpassen er zijn
- De klant uitleggen wat het verschil is tussen een laadpaal/wallbox en een snellader
- De klant informeren over de laadduur van de verschillende EV's
- De klant informeren welke zakelijke voordelen een EV heeft zoals MIA en VAMIL
- De klant informeren over fiscale bijtelling