Commerciële After Sales

Het opleidingsprogramma bestaat uit vier jaar

Werk jij in de werkplaats, bij de receptie of als bijvoorbeeld verkoper in een autobedrijf? En wil jij graag jouw klantgerichtheid verder ontwikkelen? Dan is deze opleiding iets voor jou.

After Sales

Je hoeft als medewerker geen ‘harde’ sales vaardigheden aan te leren, maar de focus wordt juist gelegd op het bouwen aan een klantrelatie. Op deze manier krijgt de klant meer vertrouwen in jouw adviezen en kun jij ook vanzelf meer producten en service gaan verlenen. Dit zorgt voor een hogere omzet en jij kunt je met jouw organisatie onderscheiden van de concurrentie. We leren jou in een aantal modules, die vaardigheden aan, die je helpen beter te worden in:

  • de communicatie met jouw klanten
  • klantrelaties aangaan en behouden
  • verkoopsignalen opvangen
  • orders eenvoudig en veilig afsluiten
  • klantgerichte service verlenen
  • het bieden van ‘extra’ producten en service

Programma

Deze opleiding bestaat uit een totaalprogramma van 4 jaar. Er staan 4 trainingsdagen per jaar gepland. De trainingen worden verzorgd door verschillende trainers met ieder hun eigen specialisme waardoor we praktijkgerichte trainingen aanbieden, die direct resultaat opleveren in jouw dagelijkse praktijk. De trainingen sluiten aan op jouw persoonlijke leerdoelen en er is voldoende ruimte voor individuele aandacht. Bovendien wordt er veel geoefend met praktijksituaties uit jouw dagelijkse werk. De theorie is ondersteunend en in de training leer je vooral de praktische toepassing van de theorie die jij de volgende dag direct in de praktijk kan toepassen.

Jaar 1 | Klantgericht handelen​

Waarschijnlijk bestaat jouw bedrijf al even en heb je aardig wat klanten. Misschien wil je nog wel wat meer klanten of bestaat jouw bedrijf pas net en zoek je er veel. In het eerste leerjaar focussen we op de commerciële communicatie met jouw klant, met de behoeftes van jouw klant als vertrekpunt.

Jaar 2 | Klantprocessen


De klant is koning hoor je vaak zeggen. Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het tweede jaar staat voornamelijk in het teken van de processen binnen jouw bedrijf die ervoor zorgen dat de klant optimaal geholpen wordt en die tevens helpen om het rendement in jouw bedrijf te verhogen.

Jaar 3 | Commercieel handelen​

Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het derde jaar staat voornamelijk in het teken van de relatie tussen aftersales-medewerkers/managers en de klant. We nemen de klantgesprekken aan de balie onder de loep, van het eerste tot het laatste contact.

Jaar 4 | Blijvend ontwikkelen

Leren is een continu proces, net als het aanpassen van je aanbod en je klantaanpak. In de voorgaande jaargangen heb je veel vaardigheden opgedaan en in de praktijk gebracht. In het vierde jaar gaan we de eerder geleerde onderwerpen opfrissen en verder verdiepen en krijg je aanvullende kennis en vaardigheden.

Ben jij eigenaar of leidinggevende?

Wil jij je graag verder ontwikkelen in een succesvolle bedrijfsvoering? Dan is de Commerciële Bedrijfsvoering opleiding iets voor jou!

Commerciële Bedrijfsvoering

Interessant voor jou

Online Pass Thru Training VAG

In deze online training wordt het werken met de VAG groep (Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda) fabrieksdocumentatie en het uitvoeren van software-updates uitgelegd. Na het volgen van deze online training ben je in staat om zelfstandig werkplaatsdocumentatie te raadplegen van de VAG groep en te werken met de diagnosetester.

SMART Remote

De SMART Remote is een complete en optimale remote set te gebruiken met iedere PC, laptop of tablet met Wifi via een unieke online website.