De klant is koning hoor je vaak zeggen. Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het tweede jaar staat voornamelijk in het teken van de processen binnen jouw bedrijf die ervoor zorgen dat de klant optimaal geholpen wordt en die tevens helpen om het rendement in jouw bedrijf te verhogen.
Je krijgt online toegang tot het trainingsmateriaal, waardoor je het op elk moment, wanneer het jou uitkomt, kan doornemen. Je ontvangt daarvoor een persoonlijke inlogcode. Na elke training dag vul je een persoonlijk actieplan (PAP) in dat we in de daaropvolgende training bespreken. Praktijkervaringen kunnen vervolgens weer worden ingebracht in de volgende training.
Training 1 - Time management aan de balie
De hele dag druk en leven in de waan van de dag. Hoe gaat je dit doorbreken? Door een aantal praktische tips toe te passen in de dagelijkse praktijk ben jij beter in staat om je taken te plannen en overzicht te krijgen in je werkzaamheden. Je bent in staat om prioriteiten te stellen die het beste resultaat opleveren voor jou en je organisatie. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- efficiënt met tijd omgaan
- hulpmiddelen inzetten om taken te plannen
- structureren van je werkzaamheden
- meer plezier in je werk
Training 2 - Optimale aftersales-processen
In deze training leer je om te gaan met veranderingen in bedrijfsprocessen. Door snel en adequaat te reageren op vernieuwingen en veranderende processen zal de kwaliteit van de processen verbeteren. Door kritisch te leren kijken naar je eigen proces en collega’s feedback te geven en feedback te krijgen, leer je elkaar en het bedrijf continu ontwikkelen. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- leren omgaan met kwaliteitsmetingen (zoals audits)
- meewerken met veranderende processen
- meedenken in verbeteringen in processen
- feedback geven en ontvangen
Training 3 - Denken vanuit de klant
In deze training leren medewerkers zich te verdiepen in de klantvoordelen van de producten en services die de eigen dealerorganisatie aanbiedt. Door te leren denken vanuit de klant, kun je beter uitleggen waarom de klant een bepaald product of dienst beter wel of niet kan afnemen. Vaak ter voorkoming van grote, duurdere, problemen in de (nabije) toekomst. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- het productenaanbod analyseren
- de klantvoordelen van eigen producten kennen
- klantvoordeel vertalen naar klantgerichte service
- denken vanuit de klantwens
Training 4 - Samenwerken en samen ontwikkelen
In deze module leren medewerkers vaardigheden aan, waardoor ze als team (nog) beter gaan functioneren. Door efficiënt en waar nodig samen te werken kunnen klanten sneller worden bediend en zijn eventuele klachten sneller af te handelen. In deze module leren de medewerkers kritisch te zijn op elkaars werkzaamheden en elkaar waardevolle feedback te geven. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- samen processen op elkaar afstemmen
- effectief overleggen aan de hand van de klantvraag
- elkaar feedback geven
- feedback ontvangen
- individuele en teamontwikkeling