Jaar 1 - Bedrijfsanalyse

Jaar 1 van de opleiding Commerciële Bedrijfsvoering

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }}* {{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPriceWithoutDiscount | euroPrice(0) }}

Wanneer wil je beginnen?

In de winkelwagen

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Bedrijfsanalyse

De jaarcijfers zijn bekend en je ziet dat er nog potentie is om te verbeteren. Je kunt zien op welke bedrijfsonderdelen het minder of juist veel beter gaat. Maar sturing krijgen op alle facetten binnen je bedrijf, dat is nog niet zo gemakkelijk. In deze opleiding ga je zelf op zoek naar antwoorden en helpen we je bij jouw bedrijfsvoering waardoor je elke maand een continue verbetering ziet in de cijfers.

Je krijgt online toegang tot het trainingsmateriaal, waardoor je het op elk moment, wanneer het jou uitkomt, kan doornemen. Je ontvangt daarvoor een persoonlijke inlogcode. Na elke training dag vul je een persoonlijk actieplan (PAP) in dat we in de daaropvolgende training bespreken. Praktijkervaringen kunnen vervolgens weer worden ingebracht in de volgende training.

Trainingen

Training 1 - Je bedrijf onder de loep
Deze dag staat in het teken van de aftersales-omzet en de manier waarop deze tot stand komt. We gaan kijken hoe we deze omzet kunnen analyseren. Met behulp van deze analyse kun je gericht gaan sturen op een beter rendement. Stap voor stap doorloop je op een logische manier alle facetten die van invloed zijn op jouw aftersales cijfers. Hierdoor kan de commerciële aftersales-manager gerichte actie ondernemen om het resultaat van de afdeling te vergroten. Na deze training ben je in staat om met inzicht van de aftersales-cijfers gericht op resultaat te sturen. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • doelen stellen
  • inzicht in cijfers
  • kengetallen in de aftersales
  • kosten, opbrengsten & verliezen
  • werkplaatsuren – onderdelen – services
  • deze cijfers omzetten naar praktische acties

Training 2 - Focus op rendement
Het thema van training 2 is jouw invloed binnen het bedrijf en focus op rendement. Voorafgaand aan de training vul jij een persoonlijke profielanalyse (DiSC) in, deze geeft inzicht in jouw persoonlijkheid. Deze informatie kun je gebruiken bij de aansturing van jouw organisatie en aanpassingen doorvoeren gericht op rendement. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • persoonlijke profielanalyse (DiSC) doen waar we goed in zijn
  • SWOT-analyse
  • welke mogelijkheden liggen er voor jouw bedrijf
  • klant, markt en bedrijf
  • verkopen vanuit klantvoordeel

Training 3 - Jouw commerciële strategie
Deze training staat in het teken van het ontwikkelen, uitvoeren, evalueren en bijstellen van strategisch commercieel beleid en dit vertalen naar een werkbaar plan op een A4. Hiermee ga je praktische doelen stellen en communiceren vanuit je commerciële strategie. Je leert vanuit de visie en strategie van de organisatie te denken en je klanten op een nieuwe manier in kaart te brengen. De koppeling tussen klant en visie vertaal je praktisch naar toegevoegde waarde voor je organisatie. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • inzicht in sterkten van de organisatie (productenaanbod)
  • klanten benaderen op kritieke contactmomenten (beurten, acties, winterwissel, storingen, bandenwissel, schade etc.)
  • klanten actief benaderen
  • een commercieel gesprek voeren

Training 4 - Succesvol leidinggeven
Het thema van deze training is leidinggeven. Om medewerkers optimaal te laten functioneren binnen je bedrijf is succesvol leidinggeven een ‘must’. Hoe creëer je een goed team? En hoe krijgen we medewerkers mee in de veranderingen binnen het bedrijf en welke rol speelt de leidinggevende hierin? Samenwerken is meer dan samen aan het werk zijn. Tijdens de training gaan we actief aan de gang zodat jij jouw leidinggevende kwaliteiten kan vergroten. Na deze training ben je in staat om duidelijke doelen te stellen en medewerkers te motiveren en hun eigen verantwoordelijkheden te laten nemen. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • werken in een team
  • stijlen van leidinggeven
  • wijzigingen succesvol doorvoeren
  • motiveren en inspireren
  • omgaan met weerstand

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan je belangstelling. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.

Interessant voor jou

Jaar 2 - Effectief leidinggeven​

“Ik wens u veel personeel”. Een oud gezegde dat beslist geen positief bedoelde wens was. De gedachte was dat personeel vooral veel kopzorgen betekende. Niets is minder waar: personeel is absoluut noodzakelijk voor een succesvol bedrijf mits men goed aangestuurd wordt. Hierdoor weten medewerkers waar ze aan toe zijn en dat zorgt voor een effectievere organisatie en een hoger rendement. In jaar twee leer je over jezelf, verschillende leiderschapsstijlen, arbeidsrecht en effectieve aansturing.

Jaar 3 - Commercieel handelen​

Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het derde jaar staat voornamelijk in het teken van de relatie tussen aftersales-medewerkers/managers en de klant. We nemen de klantgesprekken aan de balie onder de loep, van het eerste tot het laatste contact. Hoe je de wensen van de klant kan uitvragen en hoe je de klantwensen zo goed mogelijk kan invullen. En aansluitend gaan we onderzoeken hoe je van een klant een ambassadeur kunt maken, zowel online of offline.

Jaar 4 - Blijvend ontwikkelen

Leren is een continu proces, net als het aanpassen van je aanbod en je klantaanpak. In de voorgaande jaargangen heb je veel vaardigheden opgedaan en in de praktijk gebracht. In het vierde jaar gaan we de eerder geleerde onderwerpen opfrissen en verder verdiepen en krijg je aanvullende kennis en vaardigheden. Én, je ervaart wat het is om blijvend met verbetering bezig te zijn. Verbetering van jezelf en van je organisatie.