“Ik wens u veel personeel”. Een oud gezegde dat beslist geen positief bedoelde wens was. De gedachte was dat personeel vooral veel kopzorgen betekende. Niets is minder waar: personeel is absoluut noodzakelijk voor een succesvol bedrijf mits men goed aangestuurd wordt. Hierdoor weten medewerkers waar ze aan toe zijn en dat zorgt voor een effectievere organisatie en een hoger rendement. In jaar twee leer je over jezelf, verschillende leiderschapsstijlen, arbeidsrecht en effectieve aansturing.
Training 1 - Timemanagement voor de manager
Deze dag staat in het teken van je werk efficiënter indelen, overzicht houden op jouw taken en prioriteiten leren stellen. Door een aantal praktische tips toe te passen in de dagelijkse praktijk ben jij beter in staat om je taken te plannen en overzicht te krijgen in je werkzaamheden met als doel het beste resultaat voor jou en je organisatie. In deze training behandelen we de volgende onderwerpen:
- efficiënt met tijd omgaan
- prioriteiten stellen
- structureren van je werkzaamheden
- meer plezier in je werk
- hulpmiddelen inzetten om taken te plannen
Training 2 - Het gezicht van jouw bedrijf
Het thema van deze training is de ‘look & feel’ van je bedrijf. Het is van belang dat de uitstraling van jouw bedrijf overeenkomt met het imago dat je wilt uitstralen. Zien klanten jouw bedrijf ook zoals ze het moeten zien? We gaan kijken wat de huidige uitstraling van je bedrijf is. Tijdens deze training komen de missie en visie van je bedrijf aan bod, de ‘look & feel’ van je pand, de boodschap die jij en je personeel afgeven en de online en offline uitstraling van je organisatie. Is dit het imago dat je wil uitstralen of moet er nog wat bijgeschaafd worden? In deze trainingen behandelen we de volgende onderwerpen:
- wat wil je uitstralen
- hoe ziet de klant jouw bedrijf
- jouw gebouw van binnen en van buiten
- de boodschap die jouw mensen geven
- hoe presenteer jij jouw bedrijf
Training 3 - Verbeteren bedrijfsprocessen
Deze dag staat in het teken van de bedrijfsprocessen. Veel bedrijfsprocessen bestaan al vele jaren en lopen goed. Er zijn ook processen die door nieuwe omstandigheden moeten worden aangepast. Dit kun je doen op gevoel, maar ook onderbouwd doen zodat je de nieuwe manier van werken zo efficiënt mogelijk inricht. In deze training leer je technieken hoe je processen in beeld kunt brengen en waar nodig kunt aanpassen zonder dat dit onnodige problemen oplevert zoals frustratie bij medewerkers of vertraging in de planning. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- efficiënt meten en processen sturen
- hulpmiddelen inzetten bij het verbeteren van processen
- implementatie van gewijzigde processen
- feedback geven en ontvangen
Training 4 - Personeelsmanagement
Het thema van deze training is het personeelsmanagement. Je leert vaardigheden aan, waarmee je succesvol functionerings- en beoordelingsgesprekken kunt voeren. Tevens wordt in deze training de belangrijkste wet- en regelgeving over personeelszaken besproken. In de training behandelen we de volgende onderwerpen:
- instroom, doorstroom en uitstroom van personeel
- persoonlijke ontwikkelplannen en feedback
- functionerings- en beoordelingsgesprekken
- arbeidsrecht 2021