Jaar 2 - Effectief leidinggeven​

Jaar 2 van de opleiding Commerciële bedrijfsvoering

{{ basketProduct.Product.ProductPrice.WebPrice - basketProduct.Product.ProductPrice.SubsidyTotal | euroPrice(0) }} *

Direct je keuze maken

In de winkelwagen

* Prijzen zijn exclusief btw en evt. examen.

Effectief leidinggeven

“Ik wens u veel personeel”. Een oud gezegde dat beslist geen positief bedoelde wens was. De gedachte was dat personeel vooral veel kopzorgen betekende. Niets is minder waar: personeel is absoluut noodzakelijk voor een succesvol bedrijf mits men goed aangestuurd wordt. Hierdoor weten medewerkers waar ze aan toe zijn en dat zorgt voor een effectievere organisatie en een hoger rendement. In jaar twee leer je over jezelf, verschillende leiderschapsstijlen, arbeidsrecht en effectieve aansturing.

Trainingen

Training 1 - Timemanagement voor de manager
Deze dag staat in het teken van je werk efficiënter indelen, overzicht houden op jouw taken en prioriteiten leren stellen. Door een aantal praktische tips toe te passen in de dagelijkse praktijk ben jij beter in staat om je taken te plannen en overzicht te krijgen in je werkzaamheden met als doel het beste resultaat voor jou en je organisatie. In deze training behandelen we de volgende onderwerpen: 

  • efficiënt met tijd omgaan
  • prioriteiten stellen
  • structureren van je werkzaamheden
  • meer plezier in je werk
  • hulpmiddelen inzetten om taken te plannen

 

Training 2 - Het gezicht van jouw bedrijf 
Het thema van deze training is de ‘look & feel’ van je bedrijf. Het is van belang dat de uitstraling van jouw bedrijf overeenkomt met het imago dat je wilt uitstralen. Zien klanten jouw bedrijf ook zoals ze het moeten zien? We gaan kijken wat de huidige uitstraling van je bedrijf is. Tijdens deze training komen de missie en visie van je bedrijf aan bod, de ‘look & feel’ van je pand, de boodschap die jij en je personeel afgeven en de online en offline uitstraling van je organisatie. Is dit het imago dat je wil uitstralen of moet er nog wat bijgeschaafd worden? In deze trainingen behandelen we de volgende onderwerpen: 

  • wat wil je uitstralen
  • hoe ziet de klant jouw bedrijf
  • jouw gebouw van binnen en van buiten
  • de boodschap die jouw mensen geven
  • hoe presenteer jij jouw bedrijf

 

Training 3 - Verbeteren bedrijfsprocessen
Deze dag staat in het teken van de bedrijfsprocessen. Veel bedrijfsprocessen bestaan al vele jaren en lopen goed. Er zijn ook processen die door nieuwe omstandigheden moeten worden aangepast. Dit kun je doen op gevoel, maar ook onderbouwd doen zodat je de nieuwe manier van werken zo efficiënt mogelijk inricht. In deze training leer je technieken hoe je processen in beeld kunt brengen en waar nodig kunt aanpassen zonder dat dit onnodige problemen oplevert zoals frustratie bij medewerkers of vertraging in de planning. In de training behandelen we de volgende onderwerpen: 

  • efficiënt meten en processen sturen
  • hulpmiddelen inzetten bij het verbeteren van processen
  • implementatie van gewijzigde processen
  • feedback geven en ontvangen

 

Training 4 - Personeelsmanagement 
Het thema van deze training is het personeelsmanagement. Je leert vaardigheden aan, waarmee je succesvol functionerings- en beoordelingsgesprekken kunt voeren. Tevens wordt in deze training de belangrijkste wet- en regelgeving over personeelszaken besproken. In de training behandelen we de volgende onderwerpen: 

  • instroom, doorstroom en uitstroom van personeel
  • persoonlijke ontwikkelplannen en feedback
  • functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • arbeidsrecht 2021

Kenmerken

Data en locaties

Op dit moment zijn er geen trainingen beschikbaar.

Heb je geen geschikte datum gevonden, of zijn er geen plaatsen meer beschikbaar?

Registreer dan een voorinschrijving. We houden je dan per e-mail op de hoogte van nieuwe data.

Mail bij nieuwe data

Kosten

  • {{ priceDetail.Name }} {{ priceDetail.Amount | euroPrice }}
  • Af: OOMT-bijdrage {{ -subsidyTotal | euroPrice }}
  • Subtotaal {{ subTotal | euroPrice }}
  • btw (21%) {{ vatTotal | euroPrice }}
  • Totaal (incl.btw) {{ total | euroPrice }}

Toelichting OOMT-bijdrage

OOMT vindt talentontwikkeling van vakmensen in de mobiliteitsbranche belangrijk. Wanneer jouw bedrijf bij OOMT is aangesloten, draagt OOMT bij in de trainingskosten voor deze training.

Interessant voor jou

Jaar 1 - Bedrijfsanalyse

Opleiding Commerciële Bedrijfsvoering - De jaarcijfers zijn bekend en je ziet dat er nog potentie is om te verbeteren. Je kunt zien op welke bedrijfsonderdelen het minder of juist veel beter gaat. Maar sturing krijgen op alle facetten binnen je bedrijf, dat is nog niet zo gemakkelijk. In deze opleiding ga je zelf op zoek naar antwoorden en helpen we je bij jouw bedrijfsvoering waardoor je elke maand een continue verbetering ziet in de cijfers.

Jaar 3 - Commercieel handelen​

Een succesvol bedrijf kan alleen bestaan met tevreden klanten. Het derde jaar staat voornamelijk in het teken van de relatie tussen aftersales-medewerkers/managers en de klant. We nemen de klantgesprekken aan de balie onder de loep, van het eerste tot het laatste contact. Hoe je de wensen van de klant kan uitvragen en hoe je de klantwensen zo goed mogelijk kan invullen. En aansluitend gaan we onderzoeken hoe je van een klant een ambassadeur kunt maken, zowel online of offline.

Jaar 4 - Blijvend ontwikkelen

Leren is een continu proces, net als het aanpassen van je aanbod en je klantaanpak. In de voorgaande jaargangen heb je veel vaardigheden opgedaan en in de praktijk gebracht. In het vierde jaar gaan we de eerder geleerde onderwerpen opfrissen en verder verdiepen en krijg je aanvullende kennis en vaardigheden. Én, je ervaart wat het is om blijvend met verbetering bezig te zijn. Verbetering van jezelf en van je organisatie.